Wednesday, February 9, 2011

14/2.. VALENTINE♥♥ nak sembang sikit pasal ne.. :D

salam.. sume... valentine? hehe... korang sume tahuu kan ape tu.. tahukan?
bagi aku semua orang ade pendapat sendiri kan... eh.eh,eh aku bukan sokong velentine ke ape ke... aku just nak kongsi je... korang jangan salah anggap kat aku plak!! YES.. aku muslim la... ishh kau..
aku tahu orang islam TAK BOLE SAMBUT valentine ne.. hee :D


BUNGA MAWAR.. ♥ROSE♥
sejarah valentine:)
tradisi mengirim bunga mawar pada hari keramat tu (valentine) sejak tahun 1700-an lagi♥
raja chaless 11 . korang mesti tahu cite ne kan:D Raja Charles dari sweedan mulakan tradisi ne:) dia tulis buku "the language of flower"
korang bole cari buku ne kat kedai buku laa.. haha.. kalau nk tahu story ye dgn lebih lanjut lagi..
aku cite sikit-sikit je eh.. nak lebih.. usaha sendiri!!
cerita tu mengisahkan kebiasaan rakyat parsi yang mengungkapkanperasaan mereka melalui bunga... AKU SUKA BUNGA♥ love it!! sejak dari story ne la .. puisi dan luahan rase cinta selalu dilengkapi dengan MAWAR merah ne...
terutanya VALENTINE DAY♥♥
sekarang ne pon.. RAMAI PASANGAN yang KAWIN... bertemakan bunga MAWARKAN?? kan? kan?
CANTIK! aku suka colur PINK tu... BELIKAN SATU.. plisss.. hahhaha

selalunyakan orang yang membeli kad ucapan VALENTINE ne pada tarikh tersebaut la♥
lebih dari 50% orang beli kad ne.. start 6HARI sebelum tarikh tu:D
TRADISI PEMBERIAN kad ne dimulai oleh seorang gadis ne ha.. ---> Esther Howlad pada tahun 1840. berabad dulu :) dulu girls yang mula kasie kad ne.. tapi pada ZAMAN SEKARANG ne... yang lebih ramai kasi kad ne BOYS taw.. daripada hasil penjualan HALLMARK. 73% PEMBELIAN KAD UCAPAN TERSEBUT ADALAH BOYS..
 ini bukti yang boys ne sgt APPRECIATE GF dorang♥♥ sweetnya:)
♥♥swett sangat kalau macam ne♥♥


"BE MY VALENTINE"
valentine berasal dari perkataan "valentinus".. berbelit lidah nak sebut!! :D
mksudnya GAGAH PERKASA..
♥♥kan lebih sweet kalau kite cakap mcm ne kat BF kitekan♥♥
heheheh:D