Monday, January 31, 2011

akuh pandang kanan DIA! pandang kiri pon DIA.. depan belakang pon dia:) ohh kau-BLACKBERRY(bb)

ape yang best sgt BB ne:)

ngee.. kompius-kompius.. kegilaan sume orang lak akuh tgok BB nee. ish.ish.ish.. fav orang skarang kot!
macam-macam kaler akuhh jumpee.. hijau. kuning.pink. hitam... colourfull laa dikatekan.. padahal cover je kan.. hahaha..


ari tu akuhh pegi giant kot tak ingat la:) pegi beli barang dapur dengan ibu... sume dok bz dengan BB dorang ne.. on9 kot.. ataupon tgah tweet kot.. kesian mak dorang panggil .dorang buat bodo je.. hahaha.. tu laa kau bz lagi dgn BB kau tu. hahaa.. kan da kene marah dgn mak kau tu:) kelakar plak aku tgok kau time tu:)
nak tunjuk blgak ea kou! :) next.. ne ta boleh bla sikit.. kat tmpat ikan-ikan ayam-ayam mcm tu laa.. lagi sorang.. mamat ne dgn BB die jugak.. hahaha.. sorang lagi akuhh jumpe.. fuhhh.. ne lagi laa, tak tgok kiri kanan dgn BB dia je. stylo laa konon eh.. akuhh tersengih sorang-sorang tgok dorang ne.. bila akuhh toleh kiri akuhh, mamat indon dgn BB dia jugak.. ish.ish.. makinn sengih-sengih la aku... tak sampe 5minit cm tu awek mamat indon tu dtg.. digendongnya BB! ahha.. BB lagi.. lame-lame akuh naik gila kat giant tu:) dalam supermarket pon nk pamer BB dorang eh? hahahaha
kelakar dengan perangai rakyat MALAYSIA ne:) ngeee
ingatkan AURA MAWI je kuat.. ne AURA bb pon lebih kurang sama:)


ni tok tontonan korang spesial BB tok korang: NK PROMOTE JUGAK:)
sedikit rupa BB !! mana laa tahu korang ta kenal ke! haha :)

SAJE NAK KONGSI KAN SIKIT:) HAHA.. NE MODEL HENSET AKU:) haha:) SIMPLE! TRENDY .. hahahahahahahahahahahahahhahahahahahha....

aku mampu pakai ne je:)
aku ta belagak macam korang.. hidup aku serba sederhana je:) kesian aku! tolongg belikan aku BB plisss.. huhuuhuhuhu!!!

p/s: BB kau cantik la:) simpan je laa dalam poket tu.. TAK PAYAH TUNJUK-TUNJUK KAT AKU K:) sayang kau lebih laa nokia 1100:)



Sunday, January 30, 2011

lelaki sume nak yang perfect je eh? ish.ish

merepek JEP kau:) nak sedap je:!!
ish-ish kau.. haha.. korang laa guys.. bukan pe! hahha.. bukn nak rude lak kat sini.. saje nak kongsi cite:)
guys nak awek perfect.. nk barang loaded je... senang cite sume perfect laaa.. bila tak dapat mula laa:) hahaha.. maki sana sini.. sumpah serampah(betul ke ne..ish.ish) pelik laa dorang nee.. bile awek wat hal sikit.. abiss mula alaa.. dia je betull.. gilaa betul:)



guys.. korang-korang.. point aku kat sini nk story sikit nee.. haha:) bukan nk megumpat. cumee komplain sikit je:( haha.. boys skrangkan.. taw-taw je laaa.. nk awek perfect maa.. kalau bole cam princess tu.. ade laa sorang mamat ne.. (membe akuh kot! ish).. mase dapat awek cun tu.. fuhhh.. punyer nak tayang . klau bole satu MALAYSIA ne die nak kasitw.. tapi orang ta kenal die. haha bukan famous mana pon pak cik tu.. story itu ini kat orang.. tup.tap.tup.tap
die kate naik jemu lak ngn awek die.. peh.. aku tnye laa asal lak? mula laa die reka kisah publisiti dia tu.. 
adeke dia kate bosan.. girls tu ta memahami laa.. ape laaa.. pehhh.. rase nk maki die.. tapi mmbe aku lak.. ish.ish. geram macam cibai lak ai time dia mngadu kat akuh tu:!! agrrrr..
ape punyer mamat laa.. rase nk tembak dia je.. dgn senapang gajah tu.. grr
akuhh terus mgorek rahsia diee.. sedalam lobang cacing wei...
huit.. aku tnye die.. ko pena tuttttttt kee  slame korang kapel.. dia jwab.. gile kau dip:) ta de laa hard2 sgt.. bodo lak ai... hard? mksod kau? mamat ne kate.. eleh paham-paham je laa..
pehhhhhhhhhhhhhhhh.. akuhh teruskan lagi usaha aku:) mengorek rahsia alam dia tu:)
ha? kau pena wat ape eh? sampai bosan sgt tu:) die kate stakat kiss-kiss je.. gile lak ai!! kiss je.. gile betul..
lagi-lagi? hahaha..
kau dip dah.dah rahsia laki bai.. kau tu girls dok diam je.. aduhh.. terbantut akuh nk tnye lagi.. ish.ish...
mamat tu tambah lagi ::: akuhh terus brtahan dengan dia ne pon.. sebab senang dapat kiss doh.  cun ... jalan ngn dia pon bangge sikit.. loaded pon loaded ..gile sakai mamat nee.. aku tnye lagi.. setiap kali korang date? sape kuarkan fulus? awek kau ke?? muke dia malu-malu jwb(YUP!)(AAH).. haha
malang tol girls tu:) mamat ne bole laa hensem diaa.. hahaha.. tapi ta seHOT "b" akuh k robert pattinson!! haha:) <3<3
macam snggap lak kau.. geli... benci.. tau laa kau tu dah 18.. ishhh 18xxx konon... nonsense betuii..
ishhh... amek kesempatan nombor satu! ishh.. naseb baik awek die tu bukan membe aku.. kalau takk dahh separuh nyawa akuh kerjakan mamat tu da:) haha
malu lak nk mengaku membe...
BETUL KE guys ne LAGI BANGGE bile umor dorang CECAH 18 eh!! pelikk btul!! 
ntah laa ape yang korang bangge sgt dengan ANGKA 18 tu:) hahahahahahahahahaha 
ADAKAH sebab ini?
awas BAHAYA!

takut akuhh! bila nk klik kebawah time singgah ke ruangan ne.. cik google ne!
bahaya -bahaya.. geli
naseb baik tak hard seperti mmbe akuhh ckp tadi. hahahahahhahaahahahahahahahhahahaha..

P/S- tade sape yang perfect bro:)
kau jangan nak ngade2 nk awek perfect yang bole layan kau tu:) ishhh,,
kepada ANDA: guys...
cube ikhlas dalam sesuatu perhubungan tu.. ne tak!!
tapikann dorang kata jgn salahkn guys jee.. girlss pon lebih kurang jee.. 2x5.. 5x2 .. hahahahhahaa betul ke cik kiah oi?

Saturday, January 29, 2011

penat laa hidup kapel brsama die.. NTAH LAA:(

single is more better?? more-more better? 
 moreeeeeeeeeeeeeeeeee.. ngrrr


pasal dia ok..:(
serba salah nak crite tapi ntah laaa... sometimes die baik ok. sometimes tidak:( akuh kadang2 agak rimas dengan dia tapi tak kan nk tell the true kot..
kalau dia bace ne lagi laa.. ta tahu laa pe akn jadi nanti.. break? clash? putus?
jadi single balik... ntah laaa... ta baik pulak aku samakan die dgn ifwat!! hmm..
baik memang baik.. memang baik.. tapi.. sometimes menyakitkan.
beliau banyak berjasa .. hahahaha.. perasaan aku ne.. kena jaga jugak wei.. jangan ingat dia je.. akuhh jadi tunggul? no way man..
akuhh cincang kau karang. tolong jangan kata aku tak apprecite kau ok? pliss.. akuhh tak nk dgar tu... kau tanye diri kau dulu.. macam mana? perfect? ada? ada? tak kan.. sooo shut up! malas nak marah-marah kat sini.. malas nk $#%%&&"::**&^%$#.. aku bukan jenis macam tu ok! ishh kau. kau.kau..
syanag kat kau.. itu akuu mengaku.. tapi ta akn nk teruskan lagi dgn ape yg kau buat kat aku.. ramai lagi akuu ada ok... kau memang baik:) thanks sgt.. sgt2 thanks.. thankss for evrythngs too..
meluah perasaan kat sini pulak.. hahha. kelakar laa pulak:) aishh..
biar laa rahsia laa:)
ish.ish.ish.. ta sume aku bole crite kat blogger ne. hahahahahahahahahahaha
dah laa janji kau KELING!
malas nk tekan-tekan keybord ne:) ngee


Friday, January 28, 2011

special untok dia "Fitri Onad Lhamakkey "

sis aku:)

selamat ulang tahun sayang:) <3<3
moga kita dapat ketemu ok..:P gembira dapat berkenalan sama kau:)
jaga diri kau disana ok..
rindu dan mahu ketemu sama kau:)
terima kasih atas semuanya:)

sweet 14:) sayang bangat sama kamoo..

walaupon kita jauh.. kaka tetap ingat sama fitri ok.
 bisa menjadi orang yg sukses , pintar & panjang umur. 
dan bisa jumpaa kaka ♥ .
seronok.seronok bekenalan sama kau:)
semoga satu hari nanti kita dapat ketemuan.. kaka harap sangat:)
jaga diri kau baik-baik disana..
kaka ta bisa jaga kau, sebab kita jauh:( sedih ..
tapi..:)
walau kita jauh kaka tetap sayang kau k. sayang bangat!
kangan sama kau

cinta adam dan hawa:) unik:)

Adam kesepian
    Apa saja di dalam syurga semuanya nikmat! Tetapi apalah erti segalanya kalau hati selalu gelisah resah di dalam kesepian seorang diri?
    Itulah satu-satunya kekurangan yang dirasakan Adam a.s di dalam syurga. Ia perlu kepada sesuatu, iaitu kepada kawan sejenis yang akan mendampinginya di dalam kesenangan yang tak terhingga itu. Kadangkala kalau rindu dendamnya datang, turunlah ia ke bawah pohon-pohon rendang mencari hiburan, mendengarkan burung-burung bernyanyi bersahut-sahutan, tetapi aduh hai kasihan...bukannya hati menjadi tenteram, malah menjadi lebih tertikam. Kalau angin bertiup sepoi-sepoi basah di mana daun-daunan bergerak lemah gemalai dan mendesirkan suara sayup-sayup, maka terkesanlah di hatinya keharuan yang begitu mendalam; dirasakannya sebagai derita batin yang tegak di sebalik nikmat yang dianugerahkan Tuhan kepadanya.
    Tetapi walaupun demikian, agaknya Adam a.s malu mengadukan halnya kepada Allah SWT. Namun, walaupun Adam a.s malu untuk mengadu, Allah Ta'ala sendiri Maha Tahu serta Maha Melihat apa yang tersembunyi di kalbu hamba-Nya. Oleh itu Allah Ta'ala ingin mengusir rasa kesepian Adam.

Hawa diciptakan
    Tatkala Adam a.s sudah berada di puncak kerinduan dan keinginan untuk mendapatkan kawan, sedang ia lagi duduk terpekur di atas tempat duduk yang berlapiskan tilam permaidani serba mewah, maka tiba-tiba ngantukpun datanglah menawannya serta langsung membawanya hanyut ke alam tidur.
    Adam a.s tertidur nyenyak, tak sedar kepada sesuatu yang ada di sekitarnya. Dalam saat-saat yang demikian itulah Allah SWT menyampaikan wahyu kepada malaikat Jibril a.s untuk mencabut tulang rusuk Adam a.s dari lambung sebelah kiri. Bagai orang yang sedang terbius, Adam a.s  tidak merasakan apa-apa ketika tulang rusuknya dicabut oleh malaikat Jibril a.s.
    Dan oleh kudrat kuasa Ilahi yang manakala menghendaki terjadinya sesuatu cukup berkata “Kun!” maka terciptalah Hawa dari tulang rusuk Adam a.s, sebagai insan kedua penghuni syurga dan sebagai pelengkap kurnia yang dianugerahkan kepada Adam a.s yang mendambakan seorang kawan tempat ia boleh bermesra dan bersenda gurau.

Pertemuan Adam dan Hawa
    Hawa duduk bersandar pada bantal lembut di atas tempat duduk megah yang bertatahkan emas dan permata-permata bermutu manikam, sambil terpesona memperhatikan kecerahan wajah dari seorang lelaki kacak yang sedang terbaring, tak jauh di depannya.
    Butir-butir fikiran yang menggelombang di dalam sanubari Hawa seolah-olah merupakan arus-arus tenaga elektrik yang datang mengetuk kalbu Adam a.s, yang langsung menerimanya sebagai mimpi yang berkesan di dalam gambaran jiwanya seketika itu.
    Adam terjaga....! Alangkah terkejutnya ia ketika dilihatnya ada makhluk manusia seperti dirinya hanya beberapa langkah di hadapannya. Ia seolah tak percaya pada penglihatannya. Ia masih terbaring mengusap matanya beberapa kali untuk memastikan apa yang sedang dilihatnya.
    Hawa yang diciptakan lengkap dengan perasaan malu, segera memutar badannya sekadar untuk menyembunyikan bukit-bukit di dadanya, seraya mengirimkan senyum manis bercampur manja, diiringi pandangan melirik dari sudut mata yang memberikan sinar harapan bagi hati yang melihatnya.
    Memang dijadikan Hawa dengan bentuk dan paras rupa yang sempurna. Ia dihiasi dengan kecantikan, kemanisan, keindahan, kejelitaan, kehalusan, kelemah-lembutan, kasih-sayang, kesucian, keibuan dan segala sifat-sifat keperibadian yang terpuji di samping bentuk tubuhnya yang mempesona serta memikat hati setiap yang memandangnya.
    Ia adalah wanita tercantik yang menghiasai syurga, yang kecantikannya itu akan diwariskan turun temurun di hari kemudian, dan daripadanyalah maka ada kecantikan yang diwariskan kepada wanita-wanita yang datang dibelakangnya.
    Adam a.s pun tak kurang gagah dan kacaknya. Tidak dijumpai cacat pada dirinya kerana ia adalah satu-satunya makhluk insan yang dicipta oleh Allah SWT secara langsung tanpa perantaraan.
    Semua kecantikan yang diperuntukkan bagi lelaki terhimpun padanya. Kecantikan itu pulalah yang diwariskan turun temurun kepada orang-orang di belakangnya sebagai anugerah Allah SWT  kepada makhluk-Nya yang bergelar manusia. Bahkan diriwayatkan bahawa kelak semua penduduk syurga akan dibangkitkan dengan pantulan dari cahaya rupa Adam a.s.
    Adam a.s bangkit dari pembaringannya, memperbaiki duduknya. Ia membuka matanya, memperhatikan dengan pandangan tajam. Ia sedar bahawa orang asing di depannya itu bukanlah bayangan selintas pandang, namun benar-benar suatu kenyataan dari wujud insani yang mempunyai bentuk fizikal seperti dirinya. Ia yakin ia tidak salah pandang. Ia tahu itu manusia seperti dirinya, yang hanya berbeza kelaminnya saja. Ia serta merta dapat membuat kesimpulan bahawa makhluk di depannya adalah perempuan. Ia sedar bahawa itulah dia jenis yang dirindukannya. Hatinya gembira, bersyukur, bertahmid memuji Zat Maha Pencipta.
    Ia tertawa kepada gadis jelita itu, yang menyambutnya tersipu-sipu seraya menundukkan kepalanya dengan pandangan tak langsung, pandangan yang menyingkap apa yang terselit di kalbunya.

Adam terpikat
    Adam terpikat pada rupa Hawa yang jelita, yang bagaikan kejelitaan segala puteri-puteri yang bermastautin di atas langit atau bidadari-bidadari di dalam syurga.
    Tuhan menanam asmara murni dan hasrat berahi di hati Adam a.s serta menjadikannya orang yang paling asyik dilamun cinta, yang tiada taranya dalam sejarah, iaitu kisah cinta dua insan di dalam syurga. Adam a.s ditakdirkan jatuh cinta kepada puteri yang paling cantik dari segala yang cantik, yang paling jelita dari segala yang jelita, dan yang paling harum dari segala yang harum.
    Adam a.s dibisikkan oleh hatinya agar merayu Hawa. Ia berseru: “Aduh, hai si jelita, siapakah gerangan kekasih ini? Dari manakah datangmu, dan untuk siapakah engkau disini?” Suaranya sopan, lembut, dan penuh kasih sayang.
“Aku Hawa,” sambutnya ramah. “Aku dari Pencipta!” suaranya tertegun seketika. “Aku....aku....aku, dijadikan untukmu!” tekanan suaranya menyakinkan.
    Tiada suara yang seindah dan semerdu itu walaupun berbagai suara merdu dan indah terdengar setiap saat di dalam syurga. Tetapi suara Hawa....tidak pernah di dengarnya suara sebegitu indah yang keluar dari bibir mungil si wanita jelita itu. Suaranya membangkit rindu, gerakan tubuhnya menimbulkan semangat.
    Kata-kata yang paling segar didengar Adam a.s  ialah tatkala Hawa mengucapkan terputus-putus: “Aku....aku....aku, dijadikan untukmu!” Kata-kata itu nikmat, menambah kemesraan Adam kepada Hawa.
    Adam a.s sedar bahawa nikmat itu datang dari Tuhan dan cintapun datang dari Tuhan. Ia tahu bahawa Allah SWT itu cantik, suka kepada kecantikan. Jadi, kalau cinta kepada kecantikan berertilah pula cinta kepada Tuhan. Jadi cinta itu bukan dosa tetapi malah suatu pengabdian. Dengan mengenali cinta, makrifah kepada Tuhan semakin mendalam. Cinta kepada Hawa bererti cinta kepada Pencipta. Dengan keyakinan demikian Adam a.s menjemput Hawa dengan berkata: “Kekasihku, ke marilah engkau!” Suaranya halus, penuh kemesraan.
“Aku malu!” balas Hawa seolah-olah menolak. Tangannya, kepalanya, memberi isyarat menolak seraya memandang Adam dengan penuh ketakjuban.
“Kalau engkau yang inginkan aku, engkaulah yang ke sini!” Suaranya yang bagaikan irama seolah-olah memberi harapan.
    Adam tidak ragu-ragu. Ia mengayuh langkah gagah mendatangi Hawa. Maka sejak itulah teradat sudah bahawa wanita itu didatangi, bukan mendatangi.
    Hawa bangkit dari tempat duduknya, menggeser surut beberapa langkah. Ia sedar bahawa walaupun dirinya diperuntukkan bagi Adam a.s, namunlah haruslah mempunyai syarat-syarat tertentu. Di dalam sanubarinya, ia tak dapat menyangkal bahawa iapun terpesona dan tertarik kepada rupa Adam a.s yang sungguh indah.
    Adam a.s tidak putus asa. Ia tahu itu bukan dosa. Ia tahu membaca isi hati. Ia tahu bukannya Hawa menolak, tetapi menghindarnya itu memanglah suatu perbuatan wajar dari sikap malu seorang gadis yang berbudi. Ia tahu bahawa di balik “malu” terselit “rasa mahu”. Kerananya ia yakin pada dirinya bahawa Hawa diperuntukkan baginya. Naluri insaninya bergelora.
Tatkala sudah dekat ia pada Hawa serta hendak mengulurkan tangan sucinya kepadanya, maka tiba-tiba terdengarlah panggilan ghaib berseru:
“Hai Adam....tahanlah dirimu. Pergaulanmu dengan Hawa tidak halal kecuali dengan mahar dan menikah!”.
    Adam a.s tertegun, balik ke tempatnya dengan taat. Hawa pun mendengar teguran itu dan hatinya tenteram.
Kedua-dua manusia syurga itu sama terdiam seolah-olah menunggu perintah.

Perkahwinan Adam dan Hawa
    Allah SWT.  Yang Maha Pengasih untuk menyempurnakan nikmatnya lahir dan batin kepada kedua hamba-Nya yang saling memerlukan itu, segera memerintahkan gadis-gadis bidadari penghuni syurga untuk menghiasi dan menghibur mempelai perempuan itu serta membawakan kepadanya hantaran-hantaran berupa perhiasan-perhiasan syurga. Sementara itu diperintahkan pula kepada malaikat langit untuk berkumpul bersama-sama di bawah pohon “Syajarah Thuba”, menjadi saksi atas pernikahan Adam dan Hawa.
Diriwayatkan bahawa pada akad pernikahan itu Allah SWT. berfirman: “Segala puji adalah kepunyaan-Ku, segala kebesaran adalah pakaian-Ku, segala kemegahan adalah hiasan-Ku dan segala makhluk adalah hamba-Ku dan di bawah kekuasaan-Ku. Menjadi saksilah kamu hai para malaikat dan para penghuni langit dan syurga bahawa Aku menikahkan Hawa dengan Adam, kedua ciptaan-Ku dengan mahar, dan hendaklah keduanya bertahlil dan bertahmid kepada-Ku!”.

Malaikat dan para bidadari berdatangan

    Setelah akad nikah selesai berdatanganlah para malaikat dan para bidadari menyebarkan mutiara-mutiara yaqut dan intan-intan permata kemilau kepada kedua pengantin agung tersebut. Selesai upacara akad, dihantarlah Adam a.s mendapatkan isterinya di istana megah yang akan mereka diami.
Hawa menuntut haknya. Hak yang disyariatkan Tuhan sejak semula.
“Mana mahar?” tanyanya. Ia menolak persentuhan sebelum mahar pemberian ditunaikan dahulu.
    Adam a.s bingung seketika. Lalu sedar bahawa untuk menerima haruslah sedia memberi. Ia insaf bahawa yang demikian itu haruslah menjadi kaedah pertama dalam pergaulan hidup.
    Sekarang ia sudah mempunyai kawan. Antara sesama kawan harus ada saling memberi dan saling menerima. Pemberian pertama pada pernikahan untuk menerima kehalalan ialah mahar. Oleh kerananya Adam a.s menyedari bahawa tuntutan Hawa untuk menerima mahar adalah benar.

Mahar perkahwinan Adam
    Pergaulan hidup adalah persahabatan! Dan pergaulan antara lelaki dengan wanita akan berubah menjadi perkahwinan apabila disertai dengan mahar. Dan kini apakah bentuk mahar yang harus diberikan?
Itulah yang sedang difikirkan Adam.
Untuk keluar dari keraguan, Adam a.s berseru: “Ilahi, Rabbi! Apakah gerangan yang akan kuberikan kepadanya? Emaskah, intankah, perak atau permata?”.
“Bukan!” kata Tuhan.
“Apakah hamba akan berpuasa atau solat atau bertasbih untuk-Mu sebagai maharnya?” tanya Adam a.s dengan penuh pengharapan.
“Bukan!” tegas suara Ghaib.
Adam diam, mententeramkan jiwanya. Kemudian bermohon dengan tekun: “Kalau begitu tunjukilah hamba-Mu jalan keluar!”.
Allah SWT. berfirman: “Mahar Hawa ialah selawat sepuluh kali atas Nabi-Ku, Nabi yang bakal Kubangkit yang membawa pernyataan dari sifat-sifat-Ku: Muhammad, cincin permata dari para anbiya’ dan penutup serta penghulu segala Rasul. Ucapkanlah sepuluh kali!”. 
    Adam a.s merasa lega. Ia mengucapkan sepuluh kali salawat ke atas Nabi Muhammad SAW. sebagai mahar kepada isterinya. Suatu mahar yang bernilai spiritual, kerana Nabi Muhammad SAW  adalah rahmatan lil ‘alamin (rahmat bagi seluruh alam).
Hawa mendengarkannya dan menerimanya sebagai mahar.
“Hai Adam, kini Aku halalkan Hawa bagimu”, perintah Allah, “dan dapatlah ia sebagai isterimu!”.
Adam a.s bersyukur lalu memasuki isterinya dengan ucapan salam. Hawa menyambutnya dengan segala keterbukaan dan cinta kasih yang seimbang.
Allah SWT. berfirman kepada mereka: “Hai Adam, diamlah engkau bersama isterimu di dalam syurga dan makanlah (serta nikmatilah) apa saja yang kamu berdua ingini, dan janganlah kamu berdua mendekati pohon ini kerana (apabila mendekatinya) kamu berdua akan menjadi zalim”.
(Al-A’raaf: 19).
    Dengan pernikahan ini Adam a.s tidak lagi merasa kesepian di dalam syurga. Inilah percintaan dan pernikahan yang pertama dalam sejarah ummat manusia, dan berlangsung di dalam syurga yang penuh kenikmatan. Iaitu sebuah pernikahan agung yang dihadiri oleh para bidadari, jin dan disaksikan oleh para malaikat.
    Peristiwa pernikahan Adam dan Hawa terjadi pada hari Jumaat. Entah berapa lama keduanya berdiam di syurga, hanya Allah SWT yang tahu. Lalu keduanya diperintahkan turun ke bumi. Turun ke bumi untuk menyebar luaskan keturunan yang akan mengabdi kepada Allah SWT  dengan janji bahawa syurga itu tetap tersedia di hari kemudian bagi hamba-hamba yang beriman dan beramal soleh.
Firman Allah SWT.: “Kami berfirman: Turunlah kamu dari syurga itu. Kemudian jika datang petunjuk-Ku kepadamu, maka barangsiapa yang mengikuti petunjuk-Ku, nescaya tidak ada kekhuatiran atas mereka, dan tidak (pula) mereka bersedih hati.”

(Al-Baqarah: 38)





CINTA sehebat cinta adam ke hawa?
ramai yang sudah hanyut dibawa cinta:)
kalau boleh.. kita letakkan cinta ini ke darjat yang paling tinggi k..
amin..



bosan-bosan MARKET picca akuh:)

AkuTakCantikMacamKAU :)



TADE KEJE:) HAHAHA..
new look akuh:)
hehe:) hehe:) rindu nk hang out sama mereka lagi..

Thursday, January 27, 2011

ntah laa npe ngn bolg akuh:(

RASE SEDIH pulak .. hmm :(
IBARAT dah MATI tahu:(

tape lah.. nanti dip bawak die jumpe dokter die.. ish.. irang lain punyer ok jer.. grrr.. kene sabotaj ke!! ishh.ishh.ishh.. giler laa..
lepas raya cina ni.hope evrythng will be ok.. hopefully laa. ish:) kau kene tolong aku wahai .................
hmm..
nak UPDATE blog pon ta de mood tahu:) mmg bnyak nk crite.. hmm.. bia je laa..
sory2 kawan2 yg ta senang dh=gn blog akuh ne. SURY BNYAK:) dah OKU da blog aku ne.. sape bole bntu...
story kat inbox FB akuh k...
mntak2 dapat yg PAKATR DLM DUNIA BLOGGER ne.. grrrr!! btw.. ntah laa.. aish.. aish.. makin merapu dah akuh ne..
nk klik da ta bole.. mmg mati blog akuh ne! eeeeee.. geram wei..
lol betul.. :'(.. hope evrythngs will be ok.. hope sgt:) 
nk blog akuh yg dulu.. hmm
                        

Sunday, January 23, 2011

NIKON DCLR! :) idaman akuh.. MINAT giler..:)

DCLR:) pehh.. jangan disebut2 depan akuh:) grr..
geram..:)
mugkin akuhh agak ketinggalankan:) yelaaa.. pndang kanan.pndang kiri.. sume da ade dah.. ishh..
untong mereka.. grr.. akuh:) bkn dari keluarga loaded! grr... sederhana saje:) nk dapat kene usaha..
haha.. DCLR NIKON.. mmg baik la..pergg.. geramm sungguh aku! huh..
snap pic.. mmg kegilaan akuh. so. bnde tu:) idaman akuhh.. akuhh kene dapatkan jugak dalam.. 2011 nie.. haha.. insyaALLAH:)

haha:) wait for me.. i will get it:) grr.. crazy lol:)


HAHA:) ambition akuh.. ntah laa.. borang UPU pon tak isi lagi.. hehe:) nk jd photographer laaa.. dapat merantau dunia.. mencabar sikit.. ibu-abah pon support.. ish.ish... 
kadand-kadang ketagih pon ade.. adoi:) entah laa... hehehehehe..mmg gile:)

tak sabar nk bawak kehulu- kehilir beg nie:) 
haha:) style wo:)


my ambition is to be a photographer :) hahahahahaha .LOL

AWESOME!

di SAMPING ITU:)
 LOMO:) LOMO:) LOMO:) LOMO:)
selalu gak search pasal nie:) lomo:) simple.. stylish. hahahaha

 i hope will get it:)

Saturday, January 22, 2011

sedih pulak:)

MOOD: MY BELOVED SISTER- PUTRI NUR AISYAH:)

akan ke teknik:)
hmm..
rase kehilangan la pulak:)
kitorang adik beradik mmg rapat..
gado?
adat laa.. biase kan sume tu:)
rumah akn sunyi nnti:)
hmm..
kadang2 hapy.. kdang2 sedih ngn die ne..
ntah laa... aisyah-aisyah.. nnti kat sane kau jage diri ok..
die pegi slase ni.. sha.. akuhh syg kau ok.. walaupon. marah2 .gado2.. haha:( sedih sgt ngn kau.. kau dah laaa slalu jadi pndgar setia akuhh.. but .. noww.. who budy else? jiha?? fuhh..
die ta fhm ape2 pon..
sha..:( hmm..
sury kalau akuhh de wat salah ngn kau ok. sury sgt kalau myakitkan hati kau tu:( and thankss sis.. slalu brsame akuhh ta kire akuhh susa o seng.. thanks again.. akuhh appreciate sume tu. thnaks nasihatkan akuh.. haha.. kau baik kn.. akuhh niee.. hehe) hmm.. ntah laa sedih nk lepaskn kau.. sedih sgt.. mmg laaa kerete dh tak sempit mcm dulu:( tapi kalau nk g mane msti akuhh kene ade kau.. kalau tak sunyi sgt.. sumpah snyi sha.. hmm:(
akuhh nk kaw tahu somthng ok.. i luv u so damn much.. so much.. syg kau sgt:) kat sane nnti.. blaja elok2 k dear.. kite same2 naikkn nme ibu abah k.. balas jase dorng.. akuhh tahu kau bole! kat sane jage diri baik2.. kau tu dah laaa mnje.. nk hndle sndiri pon.. ta bole...
hope kat sane kau lebih brdikari k.. sampe bile nk duduk ngn ibu je ka. kan .. 
akuh tahu kau bole... jage diri kat sane.. akuh tahu kau bole hndle sume..
kakak syg kau.. dear:) ..
take care ur self again:(
what ever u are.. i always luv u ok:) trust me..
siti nor shahirah rosli.. putri nur aisyah rosli.. nisa nur najihah rosli..
nur ain fatihah rosli.. muhd haikal rosli.. adam haiy rosli..




we are happy family:)



Thursday, January 20, 2011

guys:').. betul ke dorang btul-betul appreciate kite:(

LELAKI:(
BOYS:(
KAUM ADAM:(


DORANG AKAN APPRECIATE KITE ke:( macam mana kite appreciate dorang:( hmm..
ntah laa...
hari nie.. kawan-kawan sume cite masalah dorang kat akuh:( 
sumee cite hmpir same:(
pasall BF dorang.. guys! guys! guyss..
lelaki kan.. hmm.. 
bkn nk salahkan sume lelaki dalam dunia nie.. tapie ntah laa:(
rase was-was.. huh..




mule-mule brcinte sume indah:) sume best.. rase nk kawin ngn die laa.. rase nk die laa.. nk 24hous ngn die laa.. skrang? hmm!
PORAK PERANDA TU.. perkataan yg memang tepat.. hmm.. ntah laa
kesian kat dorabg..
skarang guys tuu buat bodo je:0 cinte dulu hilang cm tu je ke? sedar laa wei:)
cinta itu indah! tolong laa.. nope! grrr
geramm laa..
kawan akuh cite ngn akuh smpe nangis-nangis.. ape cite ne broo.. aduhh!!
janji kau KELING tahu..
dulu kat skola tunjukk korang HOT KAPEL LAA.. SWEET KAPEL.. skrg..hmpehh.. pegi jalan laa..
siap dating sane sini.. 
hmm:( sekarang ape cer.. 
janji manis? janji itu ini mane? mane eh? hmm..






dulu..
bile gaduh pujuk-pujuk kan.. tapie skrgg nk tggal blaa cm tu je.. geramm sgt ! tolong laa be serius dlm perhubungan korang.. hm


ntah laa... msti setiap percintaan korang nk berakhir dgn marriage kan? so tolong appreciate each other:) ok.ok hidup aknn happy nnti.. trust me:)




KEBAHAGIAAN TU AKN HADIR:)




RAJA FARAH:) sweetkan.. saje nk kongsikan..:))


raja farah.. cntik:) hehe..
lemah lembut je:)


p/s: kawan-kawan chiill ok.. jadikan sume tu sebagai pengajaran ok.. percaye pade diri dulu:) bru org lain ok..
insyaAllah.. evrythngs will be ok? trust me dear :)
sedih tengok nasib dorang..
ntah laa:( 
kaum hawa.. berhati-hati ok:0 ok:)

yuna-yuna! IDOL.. minat abiss.. lantak laa sape yg tak suke die ok! :)

.
yuna zarai:) 
hahahaha..
minat giler kat yuna.. cite yer cm ne:) hehe.. tadi aku kemas-kemas almari.. lipat-lipat baju yg agk sepak. hah.. tibe-tibe tgok koleksi selendang aku.. fuhh.. agk bnyak.. hehe:) 
trus terbayang-bayang yuna :)
hehe:)
cun woo.. huhu.. care die pakei selendang unik! tade sape akuhh tgok stakat ne.. sebijik cm die.. haha
hehe:) nk jadi cm die.. aku ta cun mane.. haha..
mmg idol remaje muslim laa.. haha.. kat lua sane sumee fesyenn same je skrg.
hehe:)
baru-baru AJL.. YUNA satu anugerah pon ta dapat.. FRUST GILE! grr..
padahall lagu diee syokk abess.. CINTA SEMPURNA.. huh.. tade rezeki die kot! mlm tuu.. die ayuu gile laa.
dress die cntik..cantik perfect!
YUNA:) YUNA:) YUNA:) 




nie antare pic die akuhh suke hehe:)






































haha.. kakak akuh:) dalam mimpi.. haha:) 
btw..
yuna best.. 
style die tak over cm setengah artis tu c(:.. hahaha
nk stop syok sendiri:0